fredag 15 augusti 2008

Välkommen till verkligheten

Så är verkligheten här igen.

Semestern var underbar med Gotland, mycket stickning, besök hos mamma, hemma lite och en vecka i Sälen. Dessutom 70-årsfirande på Kolmården och en helg med tjejerna i Köpenhamn.

Sedan två veckor är jag tillbaka på konsultjobbet och känner sådääääär. Det här är inte jag. Konsult ja, men inte inom det område jag är nu. Vi får se vad jag ska göra åt det. Jag känner att jag inte riktigt kommer till min rätt. Alla är så nöjda med mig och gillar mig men jag känner inte att jag gör 100% från min synvinkel.
Jag gör mitt jobb, missförstå mig rätt men det känns som jag trampar vatten. Jag har faktiskt en krok ute, vi får se hur det går med det.

Som sagt vardag. Dottern börjar 6-års nästa vecka, hur spännande som helst, sonen har börjat på "stora" avdelningen och tycker det är kanon. Maken hackar ettor och nollor hemma i gästrummet.

Jag har satt upp en personlig utmaning dock; jag ska inte se ut som idag om ett år. Med andra ord jag ska ner rejält i vikt. Målet är att vara en riktig pudding på min 40-årsdag.

Under sommaren var det lite svårt, Gotland gick riktigt bra men sen ...nä inget vidare. Men nu sedan någon vecka så går det bättre, cyklar till jobbet en del dagar, jag ska komma igång med träning bättre i höst och undvika sötsaker (ni vet det vanliga). Det finns alltså ingen "metod" bara det sunda förnuftet.

Inga kommentarer: