fredag 6 mars 2009

Överraskad och glad

Ibland blir man överraskad - av sig själv.

Lilla jag har tydligen lyckats med något fantastiskt.
Jag inspirerar, värmer både stickerskor och behövande.
Människor blir glada - av mitt initiativ.

Jag fattar det inte, att JAG... lilla jag.

Sen träffar man andra, som hakar på, gillar det man gör.
Vill vara med.
Det visar sig att de är helt underbara, varma och minst lika engagerade som jag.
Min filialansvarige i Dalarna har fått till två artiklar i tidningarna i Dalarna idag.

Hennes samarbetspartners jublar, jag sitter här i mitt gråa Sthlm och ler med tår i ögat och klump i halsen.
Det ropas "folkrörelse"...
Det ringer damer och vill bara prata lite om sina bidrag.
Så tacksamma, så glada att någon behöver deras skapelser.
Så mycket vilja därute i vårt långa land.
Och jag får ta del av det och det värmer mig förbi märgen.

Vill du veta mer kolla här
.

Inga kommentarer: