söndag 15 februari 2009

Skön söndag

Upp med tuppen, det är simskola för barnen och träning för mamma. Grov macka med avokado och en kopp kaffe. Familjen kommer iväg och jag hinner snabbstäda vårt sovrum. Kilovis med osortad tvätt och annat... Byter om och går till tunnelbanan.

Tränar med Bormma-mammor i Alvik. Det verkar som alla tonårsmorsor inklusive tonåring går på detta aerobicspass. Väl hemma käkar vi pannkakor. Mina pannkakor har spenat i sig och till det steker jag bacon och äpple.

Maken och sonen spelar något bilspel, sonen gasar pappa styr. Jag stickar, kramas med dottern, pratar. Vi dricker kaffe och äter upp godisrester från i går, några chokladhjärtan.

Det är så skönt att bara vara, ha tid. Love it.

Jag planerar veckans mat. Det blir hamburgare med hembakade bröd (står och jäster i detta nu), lasagne, sesampanerad vit fisk med ris, köttfärssoppa och hemgravad lax på fredag.

I mina försök att tömma/rensa i skåpet åkte det ner lite kokt bovete i degen. Någon tipsade om att det skulle göra brödet saftigt. Vi får se.

Nu ska jag hänga tvätt och resten av familjen ska ut och gunga innan det blir helt mörkt.
Tänk, det är fortfarande ljust och klockan är 16.45.

1 kommentar:

Chrissan sa...

Hej Ulrica! Tack för i fredags. Det var kul att ses IRL. :)
Lycka till med all stickning! ;)