tisdag 3 februari 2009

Lära av misstag

Att jag aldrig lär mig av mina misstag.
Gör aldrig speciallösningar och sluta vara så snäll!!

För en tid sedan sålde jag ett par lampor på tradera. Köparen undrade om vi inte kunde ses vid Åhlens inne i stan så slapp hon portot.
Ok sa jag (idiot)
Jag fick vänta 45 minuter på henne.
AAAAAAldrig mer sa jag till mig själv, aldrig.

Så händer det igen.
Någon snäll människa undrar om jag kan hämta stickat på en adress på Östermalm/Vasastan.
Snäll som jag är säger jag ja men känner att det inte är hållbart och förklarar att jag vanligtvis inte gör så här.
Mycket riktigt. Konsultande i Södertälje tillåter inte att jag by any chance råkar åka förbi Östermalm. Så ringer damen och undrar hur det går.
Jag försöker förklara att jag inte direkt har vägarna förbi men okej i morgon ska jag ta mig förbi för det råkar vara så att jag ska konsulta i Kista just i morgon. Men sen är det slut på speciallösningar och en snäll Ulrica.

Varför lär jag mig aldrig?
Aldrig mer speciallösningar.
Inte vara så snäll.
Det finns en lösning, använd den får bli min melodi.

Inga kommentarer: