lördag 31 januari 2009

Bra men inte tillräckligt

Hos mig blir det aldrig en heeeel dag.
Inte httills i alla fall.

Alla intentioner är goda men så blir det inte bra ändå.

Frukost: mjölk-kaffe (nescafé i varm mjölk) och dinkel knäcke med bregott och ost.
Doppa. Så djäkla gott. Så det blev några mackor för mycket.

Packade ihop barnen och åkte till SATS Odenplan för ett underbart pass Aerobics och ungarna lekte på Mini-sats a la leklandet. Fem stjärnor till SATS, båd mitt pass och barnens var lyckat.
Lite leksaksshopping på Åhléns, burgare på Burger King (dåligt val...pommes).
Lördagsgodis shopping på Konsum...åh några för många Bartender slank med och en och annan lakrits. Suck.

Allt jag svettats bort i en timme har jag återbördat och kanske lite till?

Väl hemma lekte barnen och vi smaskade snask. En kopp kaffe till mig. En klasskompis till dottern kom över. Jag började laga mat... Man får väl efterrätt när det är lördag ändå?

Ok, Våra bästa GI recept åkte fram och chokladmoussen står i kylen - ett bra"dåligt" val, men än är den inte äten.

Till middag: Egenlagad tandoori kyckling med grönsallad, majs, tomater och gurka. Stekt rödlök och grönpaprika med en raitasås till. Barnen bara petade. Fram med pankisar och sylt. Då åts det! Jag höll mig till kycklingen och kände mig så nöjd med en 100%-ig GI middag.
Bra Ulrica, du kan ju.

Så här i efterhand känns hamburgaren, mackorna i morse och godiset kanske inte så farligt.... men ändå, synd.

Ett annat misstag idag: Vägde mig på gymet. Där väger jag hela två kilo mer än hemma.
Suck, det också.

Men det är en ny dag i morgon, det är för väl.

Kanske ska betala för en träning på Nautilus i morgon medan ungarna simmar?
Bränna lite extra...ska fundra på det.
Det kan ju bli en riktig höjdar dag.
Sen ska vi kanske äta sushi efter badet... the kids loves it.

Inga kommentarer: